1962.- Una unitat del troleibús Vetra Berliet de la linea FD (Pl. Calvo Sotelo-Pedro IV) als carrers de Poblenou.
El Vetra Berliet va ser un dels últims models de troleibús que va circular pels carrers de Barcelona. En total foren 25 unitats que van arribar procedents de França (17 l'any 1959 i la resta el 1960). El vehicle disposava d'un bastidor molt robust amb tres eixos i tres portes. El seu manteniment es realitzava als tallers de Sarrià. La seguretat n'era un altre element fonamental i diposaven d'un sistema detector del baix aïllament dels components elèctrics que impedia possibles accidents por electrocució als usuaris. Quan això passava un llum ho indicava al conductor i el vehicle era desconnectat de la xarxa i quedava fora de servei.
Disposaven també de campana elèctrica per demanar parada. L'únic inconvenient era que havien estat dissenyats a França per una tensió elèctrica de 600 volts i la de la xarxa elèctrica de la ciutat era només de 500. Això provocava una relativa pèrdua de potència. A diferència d'altres models de tramvies i transports públics van ser molt poc reformats, només es va canviar el sistema d'obertura de les finestres pel tipus corredera.
Anaven numerats correlativament des del 701 al 725 i van entrar en servei el 1959. Continuaren actius fins el 1968 en que foren retirats. El seu bon manteniment va permetre que pràcticament tots (23 de 25) poguessin ser venuts a València, que els va seguir utlitzant fins a mitjans dels anys setanta.
*1964.-. Un troleibús Vetra Berliet (assenyalat amb la flexta vermella) avançant per la cruïlla de la Diagonal amb el Passeig de Gràcia. A la dreta de la foto es pot veure part de la base de l'obelisc que hi ha al centre de la plaça.
El troleibús Vetra Verliet en una postal de la col·lecció editada per la companyia Tranvias Barcelona