*1955.- Vista de la fàbrica on es produien les motocicles Montesa al carrer Pamplona (Foto: Arxiu Històric de Poblenou)
La societat anònima Permanyer S.A de Industrias Mecánicas va ser constituida l'any 1947 i es faria popular per la producció de les motocicletes Montesa. Pere Permanyer i Paco Bultó en varen ser els promotors. El primer hi aportava el 76,3 % del capital i el segon el 23,7 % restant. L'empresa va decidir produir motocicletes de motor de dos temps amb benzina i els pimers models que varen llençar al mercat eren inspirats en els de la marca francesa Motobécane.
Després d'un periode d'arrencada als tallers de Pere Permanyer del carrer Còrsega 408, a l'any 1950 l'empresa va comprar un edifici de tres plantes a la cantonada dels carrers Pamplona i Pallars, a la part més occidental de Poblenou, on van instal·lar la fàbrica que hi romandria durant un periode de catorze anys. El primer model sortit de la nova fàbrica va ser la motocicleta B-51, presentada a la Fira de Mostres de 1951.
Va ser durant els anys 1950's que la fàbrica de Poblenou va produir els models de més èxit de Montesa en aquella primera etapa de l'empresa. Foren la Brio 80 i la Brio 90 amb els seus dipòsits vermells, color característic i identificatiu de la marca. Però les Montesa no només tenien èxit a nivell comercial sino també a nivell esportiu. Els triomfs en curses i rallies sovintejaven i donaven més prestigi a la marca. Les desavinences entre els dos socis varen aparèixer cap a finals dels 1950's. Permanyer volia centrar-se en la producció i abandonar les curses de velocitat o, si més no, deixar-les en un segon pla, mentre que Bultó era partidari de competir per donar més publicitat i projecció a la marca. El desencontre va acabar amb la sortida de Bultó de l'empresa l'any 1958, per a fundar la seva pròpia companyia i marca (Bultaco).
La fàbrica de Poblenou va deixar de funcionar el 1963. Els seus 1.500 metres quadrats s'havien quedat petits davant la projecció de l'empresa que ja preparava el projecte Impala. Permanyer va optar per obrir una nova factoria a Esplugues de Llobregat dissenyada pels prestigiosos arquitectes Correa i Milà que fou inaugurada el 19 d'abril de 1963.