RESTITUCIONS, RECUPERACIONS I RESURRECCIONS

dissabte, 30 de gener del 2016

MENJADOR INFANTIL D'AUXILIO SOCIAL. Carrer Sant Oleguer (1941)


*1941.- Interior del menjador el dia de la inauguració (Foto: Josep Brangulí)
 

El dia 7 de novembre de 1941 una comitiva d'autoritats encapçalada pel governador civil Antonio Correa Véglison i per l'alcalde Miguel Mateu varen inaugurar oficialment un menjador social infantil i una Cocina de Hermandad al carrer Sant Oleguer al bell mig del Barri Xino.


Es tractava d'un equipament públic obert ja anteriorment per Auxilio Social, entitat falangista creada amb l'objectiu de donar suport als més desvalguts, orfes i vídues. Evidentment el tracte no era el mateix si els desvalguts eren de família del bàndol nacional que del republicà. La Obra, que era el nom que utilitzaven els falangistes per referir-se a l'Auxilio Social, havia estat fundada per Mercedes Sanz Bachiller, vídua d'Onésimo Redondo, durant la Guerra Civil en el bàndol dels sublevats. S'inspirava clarament en el model del Winterhilfswerk (auxili d'hivern), desenvolupat a l'Alemanya nazi.
L'acte de la inauguració va ser poc més que una manifestació de propaganda. La pulcritud que mostren les fotos que Josep Brangulí va captar el dia de la inauguració poc tenia a veure amb el que seria l'activitat habitual d'aquest centre. Posteriorment, el menjador social va ser batejat amb el nom de Nuestra Señora de los Angeles.  

*1941. Miguel Mateu i Correa Véglison creuen unes paraules en el moment d'abandonar el local. Els cotxes oficials amb la bandera de la falange els esperen a la porta. (Foto: Josep Brangulí)



FERRARI STORE. Passeig de Gràcia / Consell de Cent. (2011-2014)





Al mes de maig de 2011 la marca automobilística italiana Ferrari va obrir una botiga als baixos de l'edifici de La Equitativa a la cantonada del Passeig de Gràcia amb Consell de Cent.
La presència del pilot espanyol Fernando Alonso a les files de l'escuderia de la marca del cavallino rampante va ser el detonant perquè l'estratègia comercial de Ferrari decidís obrir aquest tipus de botigues a Madrid i Barcelona.

*2011.- El dia de la inauguració amb la presència del pilot asturià Fernando Alonso (dreta)

El local estava estructurat en tres nivells: planta baixa, un petit altell i soterrani. En total eren uns 350 metres quadrats de superfície comercial. El seu principal reclam era una rèplica del prototip de fòrmula 1 de Fernando Alonso exposat permanentment en un dels aparadors. En el seu moment es va dir que aquell era el més fotografiat de tot el passeig de Gràcia. L'establiment orientat bàsicament al turisme oferia productes a uns preus força prohibitius per algunes economies. Com a mostra una gorra amb visera valia 32 euros, un forro polar 120, i un polo 80. 
Aquest establiment era una mostra rellevant del sotmetiment absolut al turisme d'elit que pateix el passeig de Gràcia  i el centre de la ciutat.
Al juny de 2014 els responsables de Ferrari van anunciar el tancament de la botiga mentre Fernando Alonso abandonava l'escuderia per retornar a McLaren. Es va obrir un període de liquidació d'existències i tot seguit es va procedir al traspàs del local. Mentrestant, Ferrari anunciava que el futur de la seva presència comercial a Catalunya passava pel projecte de Parc Temàtic a Port Aventura que portaria el nom de la marca. Quan la store de Passeig de Gràcia va tancar, 40.000 euros mensuals era el preu del lloguer del local.

*2014.- Liquidació d'existències i tancament de la Ferrari Store.