tag:blogger.com,1999:blog-3902136490266116731.post4977623490714675696..comments2024-03-28T03:06:27.014+01:00Comments on BARCELOFÍLIA : ESTUDIS CINEMATOGRÀFICS IFI. Paral·lel 106 (1950-1970)bar.cel.ona.utahttp://www.blogger.com/profile/06103332964307611228noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-3902136490266116731.post-51340801469016052772023-03-04T07:13:35.208+01:002023-03-04T07:13:35.208+01:00Excel·lent comentari per completar l'entrada d...Excel·lent comentari per completar l'entrada dels estudis IFI i que ajuda a contextualitzar-os en el panorama del cinema barceloní de la postguerra, amb una riquesa de dades que cal agrair.Ramonlladóhttps://www.blogger.com/profile/13506189229412065442noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3902136490266116731.post-88316138654477096302012-07-25T20:18:07.868+02:002012-07-25T20:18:07.868+02:00Els Estudis IFI (Ignacio Ferrés Iquino) -que funci...Els Estudis IFI (Ignacio Ferrés Iquino) -que funcionaren des de 1950 i durant els anys 60-, eren propietat del productor i director Ignacio F.Iquino qui, encoratjat pels seus èxits a CIFESA i fugint de problemes familiars, decidí dedicar-se a la realització i producció en solitari, i llogà un gran local a l'Avinguda del Paral.lel barceloní que havia funcionat com a club nocturn (Amaya) i d'atraccions. Hi invertí tots els seus estalvis en la creació dels estudis que aviat foren propietat seva. Actualment hi ha pisos.<br /><br />El 1963 esdevingué distribuïdor de les seves pròpies pel.lícules. La nova distribuïdora, IFISA, la ubicà en els locals que havien estat el seu estudi fotogràfic, al Passeig de Gràcia. Més tard, a Iquino li anaren tan bé els negocis que obrí sucursals a Madrid, Sevilla, València, Bilbao, La Corunya, Ciutat de Mallorca, Sta.Cruz de Tenerife i Las Palmas de Gran Canària.<br /><br />El 1955, els estudis -que disposaven de calefacció!- es composaven de:<br /><br />- Tres platós de 20x25m., 23x8m. i 23x12m., respectivament.<br /><br />- Cinc tipus de càmeres (Super-Parvo, Super-Parvo Debrie, Super-Parvo Reflex color, Cameflex i Arriflex)<br /><br />- Projectors Fresnel i Gruber, arcs, nitres, spots.<br /><br />- Dues "girafes".<br /><br />- Una força de 300 KW. per a corrent altern, i 300 amperis corrent continu per a arcs.<br /><br />- Cinc sales de muntatge.<br /><br />- Una sala de projecció.<br /><br />- Una sala per a doblatges.<br /><br />- Camerins, maquillatge, sastreria i perruqueria, oficines, tallers, magatzems.<br /><br />- Garatge, al qual s'accedia pel c/Campo Sagrado.<br /><br />Per tal d'evitar els enderrariments que ocasionaven els estudis de so existents en el moment de la sonorització, Iquino creà els seus propis estudis de so al c/Diputació, Parlo Films, per als quals adquirí equips d'enregistrament Klangfilm.<br /><br />D'altra banda, adaptà els nous sistemes existents de pantalla ampla i de color, als seus propis sota els noms comercials de Ifiscope i Ificolor. Fins i tot, inaugurà la seva pròpia casa discogràfica i una editora musical, Discos IFI i Ediciones Musicales IFI per tal de publicar-se les cançons de les seves pel.lícules en lloc que fecin, com fins aleshores, altres cases.<br /><br />El 1966, però, passà per moments de greus dificultats econòmiques i hagué de vendre els estudis del Paral.lel a una immobiliària i els de Diputació, quedant-se només amb els del Passeig de Gràcia. Més tard comprà els antics locals de Cifesa i de Rey Soria Film del c/València, i hi realitzà les seves darreres 19 produccions.<br /> <br /><br />A finals de 1948 i inicis de 1949, sobrevé una paràl.lisi gairebé total en la producció de films fets a Barcelona. Pel febrer, només s'en filma una. Orphea i Diagonal són des de fa mesos inactius. Hi ha pocs projectes de futur i la gent interessada pel negoci del cinema es redueix significativament. La premsa de l'època dóna part de culpa a les productores de Barcelona que s'han dedicat a produir films econòmics -exposant així poc per guanyar molt-, sense donar importància a la part artística, cosa que va fer que no sortís cap títol d'anomenada dels estudis barcelonins. No se sabia fer indústria cinematogràfica. Molts productes eren fruit de la impaciència i presses de directors novells.<br /><br />En tot cas, l'única productora organitzada i amb continuïtat fou Emisora Films que, quan a inicis dels anys 50 continua la crisi de producció a Barcelona, als IFI es segueixen rodant pel.lícules. Aspecte que contrasta amb els Kinefón on els platós són deserts. El número de rodatges del 1955 es distribueixen entre 8 als Orphea, 6 als IFI i 5 als Trilla.<br /> <br /><br />A meitats dels anys 50, noves tendències estètiques a remolc de les europees apunten pel rodatge en escenaris naturals; càmeres lleugeres i material sensible ho permeten. La concepció dels estudis com a principals indrets per realitzar les pel.lícules comença a trontollar. Els més afectats són els tècnics de plató.Anonymousnoreply@blogger.com