RESTITUCIONS, RECUPERACIONS I RESURRECCIONS

dissabte, 14 de maig del 2011

TERMINAL DE RODALIES RENFE (1964-1989)

*1976.- Entrada principal a l'estacio de Rodalies

El març de 1964 va inaugurar-se la nova estació terminal de rodalies. Era al costat mateix de l'Estació de França entre el Pla de Palau i plaça la de Pau Vila. El seu nom oficial fou Barcelona Término-Cercanias. Era l'origen de la linia ferroviària de la costa en direcció a Mataró i Girona, via Blanes, i enllaçava directament amb l'Estació de Poblenou
El diumenge 28 de maig de 1989, es va suspendre la linia entre l'estació de Rodalies i Sant Adrià de Besòs i tot seguit es va començar l'aixecament de les vies de la zona de Poblenou per començar l'urbanització de la façana marítima i la Vila Olímpica. A partir d'aleshores els trens prengueren el ramal de la Vía Trajana, fent parades a l'interior de la ciutat a les estacions de Sant Andreu-Comtal, Clot-Aragó, Arc de Triomf, Catalunya i Sants. A partir d'aquesta estació els trens que venien de Mataró (Línia C1) continuarien fins l'aeroport del Prat.
*1976.- Les andanes de l'estació de rodalies amb els trens tramvia que cobrien el recorregut per la costa.

*1988.- Vista general de l'Estació de Rodalies poc abans de quedar fora de servei.