L'Exposició Internacional de 1888 es va concentrar bàsicament al voltant del recinte del Parc de la Ciutadella. Per enllaçar amb l'anomenada secció maritima, que presentava tota mena de novetats de les empreses vinculades al mar, es va tenir que construir un viaducte sobre les vies del tren. Així, el recinte de la Ciutadella quedava enllaçat amb la zona més propera al mar entre la Barceloneta i el Poblenou.
*1888.- Primer pla de l'estructura de ferro que subjectava el pont (Foto: Antoni Esplugas. ANC).
*1888.- Dues imatges de les escales d'accés al pont de la Secció Marítima de l'Exposició.
El pont, que va ser obra de l'arquitecte Gaietà Buïgas i Monravà (1851-1919), pare de l'enginyer de la font màgica de Montjuïc, salvava el nus de vies ferroviàries que conduien a l'estació de França. Dos trams d'escales monumentals, situats a cada banda, permetien al vianant accedir-hi i creuar d'un espai a l'altre. Des del pont estant, es podia veure també el recinte rodó del Torín de la Barceloneta, que fou la primera plaça de toros de la ciutat. A la banda de mar el pont portava a la zona de l'antic fort de Don Carles, una fortificació antiga annexa a l'antiga Ciutadella ubicada davant del mar (just on avui es troba l'Hospital del Mar).
El pont de la Secció Marítima va iniciar una etapa d'abandonament als anys 1930's, especialment a partir de l'entrada en funcionament de l'Hospital d'Infecciosos (actual Hospital del Mar). Durant la Guerra Civil va quedar inutilizat i malmès a causa dels intensos bombardejos que va patir la zona de la Barceloneta. En acabar la guerra, presentava un aspecte lamentable i no va trigar gaire a ser enderrocat per aprofitar el ferro de la seva estructura, material molt apreciat en aquells temps de mancances.
*1890's.- Primer pla de la barana del pont.
*1890's.- Primer pla de la barana del pont.
*1930's.- Pas dels tramvies cap a Poblenou per sota del pont de la Secció Marítima. (Foto: Gabriel Casas i Galobardes).