RESTITUCIONS, RECUPERACIONS I RESURRECCIONS

divendres, 10 de maig del 2013

PONT DEL CARRER MADRAZO. (1890's- 1929)

 
*1920's.- En primer terme, entre les fletxes vermelles, es veu el pont del carrer Madrazo sobre les vies del tren de la linia de Sarrià. Tot seguit, la corba de la linia fèrria arribava a l'actual plaça Molina i al fons es pot veure el Turó de Monterols. (Foto: Arxiu  Ferrocarrils de la Generalitat. Cliqueu sobre la imatge per engrandir-la)
 
A començaments del segle XX, la línia del ferrocarril de Sarrià discorria, igual que avui, pel traçat de l'actual Via Augusta. Després de deixar enrera l'estació de Gràcia, a l'actual Plaça Gal·la Placídia, les vies creuaven el barri de Sant Gervasi i dibuixaven una corba cap a la plaça Molina. En aquest punt la via fèrria creuava el carrer Madrazo [1] per sota d'un pont molt estret, que donava continuïtat a aquest carrer i permetia el pas des del carrer Saragosssa cap a Balmes.                 
El 1929 amb la cobertura de la línia de Sarrià des de Plaça Catalunya fins a l'estació de Muntaner el pont va desaparèixer.

 
[1].- El carrer Madrazo es deia antigament carrer Progreso i va pertànyer al municipi de Sant Gervasi de Cassoles fins a la seva agregació a Barcelona el 1897. L'actual nom de carrer va ser aprovat el 5 de setembre de 1907.

1 comentari: