RESTITUCIONS, RECUPERACIONS I RESURRECCIONS

dissabte, 19 de març del 2016

MOTO GUZZI HISPANIA. Botiga. Diagonal 437. (1955-1970's)

Agraïments a NÚRIA GIL



A l'any 1948 Oscar Rava, un italià d'origen jueu instal.lat a Barcelona, va arribar a un acord amb l'empresa italiana Moto Guzzi per fabricar a Catalunya i comercialitzar a Espanya les seves motocicletes. Neix així Moto Guzzi Hispania. L'empresa planifica la seva producció mitjançant la fabricació prèvia dels components en tallers externs de prestigi i es reserva el muntatge final de les motocicletes. El proveïdor dels motors és Elizalde/Industrias Subsidiarias de Aviación mentre que els bastidors venen de Bicicletas Rabasa/Estampaciones Metàlicas Tió. [1] 
Apareixen així els primers models fabricats íntegrament a Catalunya amb el seu característic color vermell que tenen un considerable èxit al mercat. La Guzzi 65 coneguda popularment com el llagostí arriba a ser la més venuda i posteriorment la Guzzi 98, una moto carrossada que es presentada a Itàlia per la casa mare el 1953, assoleix també uns excel·lents resultats de vendes. 


El model Guzzi 65 conegut popularment com el llagostí


El model Guzzi 98 presentada a l'any 1953

És al novembre de 1955 quan Moto Guzzi Hispania obre un modern establiment al número 437 de la Diagonal, entre Muntaner i Aribau, que complementa la seva botiga inicial de Pau Claris 142 (aleshores Via Laietana). El nou punt d'exposició i venda destaca per la seva amplitud i gran lluminositat i des del punt de vista artístic per un pirogravat mural sobre fusta, obra de l'artista Josep Guinovart, que sembla evocar la mecànica de la motocicleta.
La botiga està vinculada a Moto Guzzi fins ben entrada la dècada dels 1970's.
El 1972 l'empresa va abandonar Barcelona per establir-se a Sevilla. A la capital andalusa va continuar el seu periple fins el 1979 quan es trenquen relacions amb l'empresa italiana i es transforma en Motorhispania







*1955.- Diverses imatges de l'interior de la botiga amb el pirogravat de Guinovart. (Fotos: Francesc Català-Roca)


[1].- Herreros, Francisco i Aznar, José Luis. Historia del motociclismo español. RACC&Hipòtesi Edi-Balmes. Barcelona. 1998 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada