dilluns, 31 d’agost del 2015

PAVELLÓ DELS EXPORTADORS ESPANYOLS D'OLI D'OLIVA. Exposició de 1929. (1929-1930)

MIQUEL BARCELONAUTA 

Article elaborat en col·laboració amb FRANCISCO ARAUZ

Agraïments a JAUME MAS



*1929,- Vista exterior del Pavelló de l'Oli d'Oliva Espanyol.

Els exportadors espanyols d'oli d'oliva van disposar durant la celebració de l'Exposició Internacional de 1929 del seu propi pavelló a Montjuïc. La importància d'aquest producte dins el comerç exterior espanyol i la possibilitat d'obrir nous mercats aprofitant l'afluència de públic estranger a l'exposició, van animar als exportadors a aixecar el pavelló, que va ser inaugurat el dia 11 de juliol de 1929. Reproduïa una típica masia catalana i era emplaçat al costat del Palau Nacional per la banda més pròxima a la Font del Gat. Com la majoria dels petits pavellons va ser desmantellat poc després de clausurar-se l'exposició.

*1929.- Retall publicat al periòdic madrileny ABC amb motiu de la inauguració del pavelló. (Edició del 12 de juliol de 1929)


*1929.- Emplaçament del pavelló al costat del Palau Nacional (Font: Plànol de l'Exposició. Col·lecció Francisco Arauz).

*1929.- Una excel·lent vista nocturna de la porta d'accés al recinte del pavelló amb la façana lateral del Palau Nacional al fons. (Foto: Narcís Ricart Baguer / Arxiu de la Diputació de Barcelona).

3 comentaris:

  1. No había visto ninguna foto de este pabellón.
    Salut

    ResponElimina
  2. Va ser una llastima que enderroquesin aquesta i tantes altres edificacions de la Exposició de l'any 1929.
    Que hi farem....

    ResponElimina
  3. En una comunidad colombiana sobre usabilidad digital, varios miembros comentaban cómo el diseño sencillo mejora la experiencia del usuario sin distraer con anuncios agresivos. Si quieres ver cómo está estructurada esta plataforma, puedes consultar here para notar la diferencia en tiempos de carga y claridad visual. Este tipo de navegación fluida es justo lo que buscan los jugadores en Colombia que prefieren una experiencia directa y sin complicaciones.

    ResponElimina