diumenge, 4 de maig de 2014

CAMELOT. Discoteca. Ronda de Sant Pere 19-21 (1977-1995)



Situada prop de la plaça Urquinaona, Camelot va ser una de les discoteques del centre de la ciutat més actives des de finals dels anys 1970's, tota la dècada dels 1980's i ja amb menys força durant la primera meitat dels 1990's.
El local obria a les tardes dels dies feiners per captar el públic més jove amb aquell tipic críteri de l'època de permetre l'entrada lliure a les noies. Aquesta clientela adolescent plegava veles abans de les 10 de la nit i a partir d'aleshores la discoteca adquiria una altra dimensió amb públic més gran i actuacions en directe.
Sovintejaven a Camelot les festes i espectacles organitzats (Bingo Musical, Ruleta de la Fortuna, Puzzle Gigante), conduits per experts professionals de l'animació en aquest tipus de locals com Tony Guerrero, Cesc Queral, Pepe Antequera, Alberto Malla, Javier Artiga i Santi Cardús que presentaven les sessions de tarda i nit durant els 1980's.
Amb l'arribada dels 1990's, la proposta d'oci de Camelot, que continuava renyida amb la modernitat i la innovació, va començar a entrar en decadencia crònica, igual que altres discoteques de la ciutat d'idèntica tipologia (Trocadero, Criterium) i va tancar portes el 1995.
Desapareguda Camelot, el mateix local ha seguit acollint altres propostes d'oci del sector discoteques (Biarritz, Salvation, Waa, Dmix, Pervert...), però amb un caire molt diferent.

Una de les polseres que regalaven a Camelot durant els seus Martes Musicales. (Cortesia de Betty Petit)


Alguns dels artistes que van actuar a Camelot:

1978.- Manolito Royo
1980.- Reinaldo
1980.- Joaquín Gasa
1980.- Hermanos Calatrava
1981.- Carlos Torres
1981.- Pana
1982.- Nichols and Honey
1983.- Chapeau
1983.- Canela
1984.- Mara Vador
1984.- Nino Minieri
1985.- Tony Bernal
1988.- Félix "El Maño"
 

18 comentaris:

  1. Un abrazo a todos los catalanes y toda Espana con gran amistad y amor da Nino Minieri P.s. En estos dias saldra' mi nuevo CD y vendre' en Barcelona lo antes possible...

    ResponElimina
  2. Camelot era mi discoteca preferida, yo cantaba las bolas en el bingo musical camelot presentado x Javier Artigas,creo q era los martes, lo pasaba genial, al igual q un guardia d seguridad q jamás olvidare tuvo un terrible accidente y tras estar 3 años en coma falleció

    ResponElimina
  3. Yo tambien iba y tenia la discoteca dis ambientes, en una planta musica pop y en la de arriba, lento.Que recuerdos!!!

    ResponElimina
  4. Si alguién pudiese dar me un pista de como se llamaba el DJ, Lo único que se es que era socorrista de Piscinas y Deportes y le llamaban Sadokan

    ResponElimina
  5. El DJ se llamaba José Luis, de larga melena y barba, pinchaba en la sala pequeña (a la derecha según bajabas las escaleras), buenos tiempos los de Camelot, no me importaría volver a vivirlos.

    ResponElimina
  6. Des de principis del 2016, a la Ronda de Sant Pere, núm. 19-21, de Barcelona, hi ha una discoteca d'ambient colombià anomenada "The Bunker". Segons les opinions publicades al Facebook d'aquesta discoteca, la gent que ja hi ha anat -tota llatinoamericana- comenta que és una autèntica porqueria. Tothom parla malament d'aquesta discoteca. A ningú li agrada.

    ResponElimina
  7. A principis dels noranta hi havia una discoteca anomenada Bunker a Poble Nou, al carrer Tànger. Crec que al mateix carrer que el bar Señor Lobo.

    ResponElimina
  8. Yo solia ir a esta discoteca, me gustaba mucho , havia dos sales con dos pistes y diferente musica, al DJ le llamabamos Jesucristo y recuerdo que conocía a una chica llamada Gloria muy sexy que bailaba muy bien, y me enamoré como un loco de ella, però ella nunca me hizo caso, eso si conocía a una morena de ojos verdes con unes buenas tetas que se llamaba Rosi, y un dia fuimos al cine y allí pasó de todo, que rica estaba, besitos si lees esto Rosi, era ninfomana porque la vi entrar varias veces en el sex shop de private que havia en la ronda universidad.

    ResponElimina
  9. Quien iba al Bar Hokey, lo regentaba un gallego, luis...?

    ResponElimina
  10. Quien iba al Bar Hokey, lo regentaba un gallego, luis...?

    ResponElimina
  11. Acudia, con 20 años, los dias de diario por la tarde, la sesión cerraba a las 22:00h, tenia dos pistas, personalmente me gustaba mas la de la izquierda, bajando la escalera, allí conocía a la que sería mi novía. Recuerdo los concursos, entre los obsequios recuerdo botellas de Cinzano, los animadores eran locutores de la emisora de la Rambla, Cadena Catalana, Radio Reloj.

    ResponElimina
  12. Recuerdo aquella discoteca perfectamente. Iba los sabados por la tarde cón la que entonces era mi novia Rosa Lopez, no era la de OT, desde aquí un beso muy grande para tí preciosa, lo pasabamos muy bién bailando toda la tarde teniamos entonces 17 añitos y recuerdo al locutor Alberto Malla repartiendo pelotas de plastico con el logo de Camelot.

    ResponElimina
  13. No lo he vuelto a ver mas, fue un amor platonico casi, me llevaba 13 años. Se llamaba Jose. Se solia poner en la sala pequeña en la barra de la entrada. Alguien sabe de el. Ahora debe tener 64 o 65 años. Me encantaria saber de el. Tenia un amigo q se llamaba Tony (muy alto)

    ResponElimina
  14. Alguien recuerda a un tal Jonathan? Debía ser entre principios del 1988 y finales del 1989. Iba siempre con un amigo q creo que se llamaba Emilio.

    ResponElimina
  15. Realmente que tiempos ¡¡¡¡¡.
    Yo iba a diario por la tarde y jueves, viernes y sabado por la noche.
    Nuestro grupo estaba formado por Richard, Victor, Tony etc. De esto solo hace casi 40 años ¡¡¡¡¡.
    Recuerdo a los porteros, a Oscar; a los hermanos Vila de camareros, al Sr Riba (dueño de Camelot), a tantos ¡¡¡¡.
    Un beso a todos/as los amigos de Camelot,

    ResponElimina