L'Entenza va ser una sala de cinema modesta i de la que costa trobar referències històriques. Va obrir portes el dissabte 28 de febrer de 1931, amb un programa triple que incloia els films Fausto amb Emil Jannings; El septimo cielo (Seventh Heaven), una obra mestra del cinema mut dirigida per Frank Borzade amb Janet Gaynor i Charles Farrell de parella protagonista; i El poder de una mirada amb Conrad Nagel i May MacAvoy.
La sala donava servei al nucli que es va formar al voltant del l'Escorxador i la Presó Model a la part més propera a Sants de l'Esquerra de l'Eixample. Compartia amb el Salón Eslava, del carrer Mallorca cantonada amb l'Avinguda de Roma, la cobertura cinematogràfica de l'incipient setè art en aquell barri.
La sala donava servei al nucli que es va formar al voltant del l'Escorxador i la Presó Model a la part més propera a Sants de l'Esquerra de l'Eixample. Compartia amb el Salón Eslava, del carrer Mallorca cantonada amb l'Avinguda de Roma, la cobertura cinematogràfica de l'incipient setè art en aquell barri.
El local, que estava dotat de calefacció central, era situat als numeros 90-92 del carrer que donava nom al cinema, tocant a la cantonada amb Consell de Cent. La sala va funcionar amb regularitat durant tot el periode republicà fins a l'esclat de la Guerra Civil que comença a desaparèixer de la cartellera. A partir del 1939 només se'n té notícia pels anuncis a la premsa que el posaven a la venda o en lloguer com a local cinematogràfic, sense que se n'hagi pogut concloure una nova reobertura, però sí la seva desaparició definitiva a partir de 1942..
*1936.- L'Entenza Cinema anunciat a la cartellera de La Vanguardia del dia 11 de gener oferia un programa triple.