*1901.- Imatge del mural publicitari. (Font: La Ilustració Llevantina. Núm. 10. 16.3.1901)
Coincidint amb l'arrencada del segle XX, un reclam publicitari de dimensions extraordinàries va emergir a la plaça Catalunya rera l'edifici de l'Estació del Ferrocarril de Sarrià. La seva privilegiada ubicació permetia una excel·lent visió de l'anunci des de Canaletes estant i tota la part superior de la Rambla.
El mural ocupava l'alçària corresponent als quatre ultims pisos de l'immoble del número 2 de plaça Catalunya i de la meitat de la del pis principal. En total una superfície aproximada de 16 per 10 metres. El seu autor era el cartellista nascut a Vilanova i la Geltrú Joan Llaverias (1865-1938). S'aixecava rera de la petita cantina coneguda com La Catalana, que donava servei a l'estació del Carril de Sarrià i que amb el pas del temps i de successives reformes i ampliacions acolliria una xocolateria i posteriorment el legendari Cafè Zurich.
Amb aquest cridaner mural l'empresa Vídua de Maristany i Arnó va voler donar tota la solemnitat i difusió a l'obertura del seu nou establiment al carrer Consell de Cent 301-303 amb l'objectiu de comercialitzar part de la seva producció vinícola per a la venda al detall a Barcelona.
*1900.- La Vanguardia del dia 10 de març d'aquell any anunciava l'obertura de la nova botiga de venda al detall de Vins Maristany i Arnó.
Aquest era el cartell original de Llaverias que es va reproduir a la mitgera de Plaça Catalunya 2Amb aquest cridaner mural l'empresa Vídua de Maristany i Arnó va voler donar tota la solemnitat i difusió a l'obertura del seu nou establiment al carrer Consell de Cent 301-303 amb l'objectiu de comercialitzar part de la seva producció vinícola per a la venda al detall a Barcelona.
*1900.- La Vanguardia del dia 10 de març d'aquell any anunciava l'obertura de la nova botiga de venda al detall de Vins Maristany i Arnó.
La utilització d'aquesta mitgera amb finalitats publicitàries no era una novetat. Ja durant l'últim tram del segle XIX la mateixa paret havia acollit altres anuncis. Especialment recordats eren el dels decoradors Saumell i Vilaró, establerts al número 4 del carrer Balmes, així com el del Gimnàs Higiènic per ambdós sexes del doctor Miquel Gibert al carrer Sant Ramon del Call, si bé aquests eren mancats del component artístic del posterior disseny de Llaverias.
*1880's.- Aquesta mitgera ja havia acollit publicitat (més austera i gens artística) alguns anys abans com s'aprecia en aquestes dues imatges captades per Josep Esplugas i Puig
*1890's.- Un altra imatge de la Plaça Catalunya de finals de segle XIX anterior a l'anunci mural de Maristany i Arnó. Al requadre vermell hi havien els anuncis dels interioristes Saumell i Vilaró i a sota del Gimnàs Higiènic del doctor Miquel Gibert.
*1890's.- Un altra imatge de la Plaça Catalunya de finals de segle XIX anterior a l'anunci mural de Maristany i Arnó. Al requadre vermell hi havien els anuncis dels interioristes Saumell i Vilaró i a sota del Gimnàs Higiènic del doctor Miquel Gibert.
El mural de Maristany i Arnó va romandre sobre la mitgera fins aproximadament el 1907 i va ser adaptat al canvi de nom de l'empresa (Maristany & Arnó va esdevenir Arnó, Maristany & Cia). Posteriorment, cap al 1913, la companyia d'electricitat Riegos y Fuerza del Ebro S.A., filial de la coneguda popularment com La Canadenca, va intervenir sobre la mitgera on hi va obrir diversos grups de finestres, tres als dos últims pisos de l'immoble i dues als dos més baixos
*1907.- El mural, adaptat al canvi de denominació de l'empresa (Arnó & Maristany), en una imatge llunyana des de la Rambla de Canaletes.
*1909.- Una altra imatge de la segona versió del mural.
*1907.- El mural, adaptat al canvi de denominació de l'empresa (Arnó & Maristany), en una imatge llunyana des de la Rambla de Canaletes.
*1909.- Una altra imatge de la segona versió del mural.
*1910's.- Una imatge de la mitgera sense el mural de Llaverias quan ja s'hi havien obert finestres i l'antiga cantina de l'estació s'havia convertit en xocolateria a l'espera de l'obertura del Cafè Zurich