*1980.- La locomotora Tarraco en els seus primers anys, quan encara no era un niu de brutícia ni patia les conseqüències del vandalisme urbà.
L'acabament de les obres de cobertura i urbanització de superfície de l'entorn de l'estació de Sants van propiciar la decisió de monumentalitzar aquell l'entorn. L'operació es va resoldre amb una mena d'homenatge al ferrocarril mitjançant l'exposició d'una antiga locomotora, que es va situar sobre un pedestal a la cruïlla on arrenquen el carrer de Numancia i l'avinguda Josep Tarradellas.
L'aparell exposat era la locomotora Tarraco, que va presidir durant més d'una dècada aquell espai que va romandre durant temps escassament urbanitzat en un entorn que semblava eternament inacabat. Pintada en colors negre i vermell, la progressiva irrupció de la moda dels graffittis i dels tags la va convertir en un autèntic lloc d'experimentació artística on tampoc hi faltava l'acció dels brètols que hi feien les seves necessitats.
Tot plegat va conduir a la progressiva degradació de la històrica locomotora fins al punt que el 1998 es va decidir donar per acabada la presència d'aquella màquina de vapor que va viatjar a Tarragona per a ser restaurada i exposada com a prèstec del Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú. Al mateix lloc s'hi va plantar un bosquet d'alzineres, que actualment (2015) continua encara pendent de la futura reurbanització un cop s'acabin les obres de l'AVE.
Era una pasada de bonita.
ResponEliminaY en Tarragona se conserva, limpia y bien pintada.
ResponElimina