*1928.- Una imatge de l'estació provisional de final de trajecte de la línia de Sarrià, situada al mig del carrer Balmes entre el carrer Corts (actual Gran Via) i la Ronda Universitat. Els edificis del fons corresponen al carrer Pelai.
El soterrament de la linia de tren del carrer Balmes, que unia Barcelona amb Sarrià, va comportar la necessitat de realitzar diverses obres provisionals, per tal de mantenir el servei al màxim possible durant els treballs de cobertura de la linia. L'actuació més destacada fou la construcció d'una estació provisional al mateix carrer Balmes mentre s'executaven els treballs de soterrament de l'estació de final de línia de la Plaça Catalunya al costat del carrer Pelai.
Provisionalment el final de trajecte s'acabava al mateix carrer Balmes entre Gran Via i Ronda de la Universitat on es varen aixecar dues andanes amb una tercera al mig i unes viseres que servien per protegir de la pluja als viatgers que esperaven o arrivaben a l'estació. La construcció d'aquesta instal·lació provisional va iniciar-se a començaments de 1927 i va entrar en servei el dia 8 de maig d'aquell any, a la vegada que quedava fora de servei l'antiga estació de superfície de Plaça Catalunya/Pelai. El baixador provisional es mantingué en peu fins el 24 d'abril de 1929, data en que va començar a ser desmuntat coincidint amb l'entrada en servei del trajecte soterrat. El carrer Balmes va ser reasfaltat i obert per fi al trànsit rodat lliure per sempre més de vies i passos a nivell.
*1927.- Publicitat d'una botiga de pells situada al començament del carrer Balmes. Al final de l'anunci es fa referència al baixador provisional.
*1928.- L'estació provisional vista des de la Ronda Universitat
*1928.- Una imatge de les andanes de l'estació provisional al mig del carrer Balmes.
*1928.- L'estació provisional vista des de la Ronda Universitat
*1928.- Una imatge de les andanes de l'estació provisional al mig del carrer Balmes.
*1929.- Desmuntatge de l'estació provisional. Per fi podia obrir-se el carrer Balmes sense vies.
Interesante ¡¡¡¡
ResponEliminaCaray!!! La de cosas curiosas de las que te llegas a enterar leyendo este blog. Lo sigo a diario, muchas gracias por ayudar a conocer el pasado de BCN.
ResponEliminaCal comentar que en aquelles dates el Tren de Sarrià, ja també arribava a Sant Cugat, Terrassa i Sabadell. Moltes gràcies. Salut!
ResponEliminaCal recordar que la Ronda és la de la Universitat, no la de Sant Antoni. Caldria modificar el peu de foto. A la noticia escrita està correctament ubicada La Ronda.
EliminaMerci i Salut!
Tens tota la raó Olivella, lapsus esmenat. Gràcies per seguir el bloc.
EliminaI surprise how much effort you place to make the sort of magnificent informative site.
ResponEliminaThanks for sharing excellent informations. Your web-site is so cool.
ResponEliminaI will make sure to be reading your blog more. Excellent article you write!
ResponEliminaI am impressed by the details that you have on this web site. Write more
ResponElimina