Rètol del canòdrom al carrer Llança (Foto: Arnim Schulz)
Aquest recinte esportiu ocupava la banda de ponent de l'illa delimitada per Gran Via, Llança, Sepúlveda i Vilamarí, amb façana als tres primers carrers esmentats.

*1951.- Tot i les seves evidents limitacions, el franquisme va considerar el pavelló de l'esport com una gran instal·lació poliesportiva. Imatge de la graderia durant un partit de basquetbol amb el perfil del Palau Nacional i els desapareguts Palau Central i Torre de la Llum al fons. (Font: Hemeroteca El Mundo Deportivo)
Plànol dels accesos i la disposició de les graderies durant el Campionat Mundial d'Hoquei Patins del 1954.
*1954.- Una entrada a la graderia superior del carrer Llança del Pabellón del Deporte per la jornada nocturna del dia 29 de maig del Campionat del Món d'Hoquei Patins.
Una altra jornada inoblidable va ser la nit del 9 de juliol de 1951, quan el Pabellón del Deporte va ser testimoni de la primera actuació a Barcelona de l'equip de bàsquet dels mítics Harlem Globe Trotters que es varen enfrontar en partit d'exhibició als Boston Whirlwings.
Als anys 1952 i 1953 s'hi van disputar els Sis Dies de Barcelona, una competició ciclista de resistència.

Amb l'arribada de la democràcia va servir d'escenari dels primers mítings polítics en les campanyes lectorals de 1977 i 1979. Però amb el temps l'espai es va anar degradant i tot plegat destil.lava una atmòsfera de decadència que feia presentir el seu final. Aquest va arribar poc abans del canvi de segle. L'any 1999 es suspengueren les curses i poc després el canòdrom es va enderrocar per construir-hi l'escola de formació de l'ONCE.
*1953.- L'estiu d'aquell any el Pabellón del Deporte es va convertir en una gran pista de gel per acollir l'espectacle Viena sobre hielo que, tal i com diu l'anunci, no era apte per a menors. (Cliqueu a sobre de la imatge per agrandir-la. Font: La Vanguardia).
*1970.- Vista aèria del pavelló ja convertit en canòdrom. (Foto: Fons SACE. Institut Cartogràfic de Catalunya)
*1989.- Vista interior del Canòdrom Pabellón en els seus últims anys de funcionament. Les graderies quedaven entaforades a l'interior d'illa de forma irregular i asimètrica. (Foto: Gustau Nacarino).